Ceramika reklamowa jest jednym z wielu dostępnych na rynku nośników reklamy. Jej głównymi przedstawicielami są spotykane na każdym kroku kubki, ale obok nich wykorzystać możemy ceramiczne filiżanki, zegary i tym podobne przedmioty. By na danej powierzchni powstał niezbędny nadruk przedstawiający logo firmy, bądź dowolny napis wykorzystywane są różne techniki umożliwiające taki zabieg. Pierwszą z nich jest nadruk bezpośredni. Ten typ zdobienia sprawia, że naniesiony obraz jest wyjątkowo trwały i nie ściera się nawet przy zmywaniu w zmywarce. Dzieje się tak ponieważ nadruk wypalany jest w temperaturze sięgającej 800 stopni Celsjusza. Podobnym sposobem jest nadruk w jakości 300 dpi.
Dzięki zastosowaniu tej metody osiągniemy fotograficzną jakość obrazu. Poważnym minusem jest jednak trwałość nadruku, ponieważ łatwo można go zetrzeć dlatego też taki typ ceramiki musimy zmywać ręcznie. Ceramika reklamowa może zostać też ozdobiona w wyjątkowy sposób, dzięki któremu nasz kubek pod wpływem wzrostu temperatury będzie zmieniał kolor. Jest to bardzo ciekawy sposób nadruku, ponieważ daje nam on wiele nowych możliwości. Możemy na przykład umieścić na kubku nazwę firmy, a po nalaniu do niego gorącego płynu naszym oczom ukarze się logo lub odwrotnie. Możemy pod ciemną warstwą ukryć dowolny napis lub obraz w fotograficznej jakości.
Takie kubki są jednak łatwo zmywalne, a magiczna powłoka nie zakrywa zwykle w stu procentach obrazu ukrytego pod nią przez co firmy podchodzą do nich raczej sceptycznie. Czwartą metodą nanoszenia nadruku jest piaskowanie. Dzięki temu otrzymamy szlachetny efekt zdobienia z efektem 3D, który prezentuje Ceramika reklamowa. Tutaj jedynym ograniczeniem jest to, że nasz obraz musi być dość duży, bowiem minimalna wielkość czcionki powinna sięgać dwunastu punktów, a jak wiadomo taki kubek ma ograniczoną powierzchnię więc nie każda nazwa firmy nadaje się do tego typu wydruku. Ostatnim sposobem nanoszenia obrazu jest grawer laserowy. Jest on przygotowany na wysokim poziomie, z użyciem najnowszego sprzętu.